Saturday, October 03, 2009

Small but HUGE!

I kinda got some shocking news this morning. I was still in bed (opps, kantoi.. hahha), but hey come on, its Saturday :P. Anyways, I was still in bed when Aliya knocked on my door saying that Mak suruh reply sms.

So I got out of the covers -- it was cold -- and tried to find my hp under the mess on the desk. haha.

Bukak msg, terkejut. Mak asked if I applied a job at DRB HICOM, coz they called for an interview.

My only reaction was ...Whaaaaaaaaattt?!

I certainly didnt want to get my hopes up. Pelik pun ade coz I didnt apply. So I asked Ayah. Rupanye Ayah yg hantar my resume! Hahahhaha..

YaAllah.. terkejut nye. DRB HICOM is a very large company. Eventhough I wont be able to attend the interview (coz its on the 8th), this news has certainly made my day.

Like Ayah said, the fact that I was short-listed is proof that I have job potential. Wau.

And yeah, my self esteem is pretty low at the moment, so like I said, this CERTAINLY made my day :D Im smiling from ear to ear and giggling like a little girl. Hehhehhe.

9 comments:

  1. boleh kata tak?

    P.E.R.A.S.A.N...

    hehe...anyway, that's a good news..and my advice, rajin2 buat solat dhuha, insyaALLAH, rezeki akan datang, memang dari tempat tak sangka2...

    *sigh...kalau pergi interview UKM hari tu kan best..ish ish..letih kat sini..ish ish

    ReplyDelete
  2. org tu dah kata dia low self esteem, gi kata dia perasan plak

    isk isk..more tact please!!!

    ReplyDelete
  3. hmm.. i might be some things. But I dont think perasan is to be used here. Hahhaha.. sengal la zakri. The least you can do is give me some encouragement! Haiyaaa

    ReplyDelete
  4. wah wah!! congrats!!! dapat panggilan interview pun mmg dah cukup bg semangat sbb rupenye resume kite jadi interest org!! mmg good news lah! haha

    ReplyDelete
  5. tahniah kakmyraaa!!!

    kite pun baru-baru ni ada 2 tmpt call, offer kerja. tak apply, tp dapat. alhamdulillah. tapi tolak la. sebab malas nak rumitkan keadaan.

    btw, mmg paham la perasaan akak! masa awal-awal hari tu, apply kerja banyak2.. sebab dok fikir, mesti dalam seratus tu, dapat 2 3 je. sebab dari dulu orang asyik cakap susah nak dapat kerja kan.. tapi, akhirnya menyesal sebab apply banyak2 sebab bila dah dapat, payah nak buat keputusan.

    tapi tak penting sangat bab tu. yang penting, masa dapat tu macam happy sangat2! waaah, orang pandang resume kitaaaaaaa!! kan2!!


    btw kak, tadi pak kay ingatkan ana ni akak tau mase kt sri medan. tiba2 pak kay tanya, "best australia?". hahah

    ReplyDelete
  6. tu la uswah. hahha. thanks! :D

    bidah: hahahhahhahha.
    Pak Kay ingat awk akak? Hahhahahahahhahahahhahahaa.. KELAKAR nyer! Hahahha. Habis tu awk jawab ape bidah?

    ReplyDelete
  7. camni2..

    pkay: cuti ke?
    kte: ana mmg cuti weekends.. (haha)
    pkay: eh ye ke... (diam) best australia?
    kte: eh? oohh.. tu bukan ana.. tu kak myra.. kak myra kat australia lagi.
    pkay: oh ye ke. ingatkan anti amirah. tinggi (mak aih, tinggi la sgt kte nih.hahhaha). so anti kat mane?

    ...dan seterusnya..hahha

    ReplyDelete
  8. hahahhahahhahahhaha.. mesti die pelik.. "Fuyoo.. cuti weekends balik Malaysia. Byknye duit die". Hahhahaha.

    Ish ish, kite punye la lain. Ni mesti kes tak tengok muka ni. Hehehe

    ReplyDelete
  9. haha..

    ni dah jadik kes lain

    aliya: ni sajer nak dengki member..memang betul, dapat interview call pun dah excited sangat. haha...padahal resume tu macam t**k je bila tengok balik. last2 buat balik..haha...

    myra; haha..okehlah tu.

    kadang2, kita sangka this best for me, and that's not, but ALLAH plan is better for us. kan? nanti balik, tengok2 dalam post box tu, melimpah2 surat.haha

    teringat kisah zaid dapat jadi tutor kat UTM. ayah dia hantar, dia tak nak. last2 pegi gak..uhuk..panjang lagi ceritanya, tapi lebih kurang arr..dah dapat anak pun pakcik tu

    ReplyDelete

Did you like that post? Please share your thoughts